Αναγνώστες

Σάββατο, 21 Φεβρουαρίου 2015

Το τελευταίο τσιγάρο & τα πέντε κλειδιά της Λένας Μαντά


Hola! :)
Τι κάνουμε?

Σήμερα θα σας γράψω για 2 βιβλία της Λένας Μαντά, τα οποία τυγχάνουν να είναι δώρα (το ένα από τη γιορτή μου τον περασμένο Αύγουστο & το άλλο από τα γενέθλιά μου το  2013).



 Κι εδώ, εκτός από τα γυαλιά μου, βλέπουμε & το καλτσάκι μου!

Το τελευταίο τσιγάρο



Περίληψη
 Όλη η ζωή του Μιχάλη, ένα τελευταίο τσιγάρο. Ένα τελευταίο τσιγάρο χρειάστηκε πριν πάρει την απόφαση να παντρευτεί τη γυναίκα που αγάπησε κι ας ήταν τόσο νέος. Ένα τελευταίο τσιγάρο πριν προχωρήσει σ' ένα ριψοκίνδυνο επαγγελματικό βήμα που τον έφερε στην κορυφή, για να τον ρίξει σ' έναν γκρεμό χωρίς τέλος. Ένα τελευταίο τσιγάρο για να μην πηδήξει στο κενό όταν η ζωή του, η δουλειά του και η γυναίκα του έγιναν στάχτες και αποτσίγαρα… Ένα τελευταίο τσιγάρο χρειάστηκε, όταν η κόρη του πέφτει στην παγίδα μιας ύπουλης αρρώστιας. Η νευρική ανορεξία μπαίνει στη ζωή του Μιχάλη κι εκείνος είναι αποφασισμένος να μη γίνει και η κόρη του στάχτη στην πυρά της. Δίπλα του η Μαρκέλλα, φύλακας άγγελος της ζωής του και μια φιλία που μόνο στα βιβλία συναντάει κανείς… Ή μήπως όχι; Μια ιστορία για τη ζωή ενός ανθρώπου που συναντήθηκε με τη φωτιά. Μια ιστορία για… ένα τελευταίο τσιγάρο…

Η οπτική μου
 Είναι ένα πολύ καλογραμμένο βιβλίο, μέσα από το οποίο εξιστορείται/ παρουσιάζεται η ζωή ενός ανθρώπου, του Μιχάλη. 

Αν δεν κάνω λάθος (έχει καιρό που το διάβασα), το βιβλίο έχει ελάχιστα ή καθόλου flashbacks & τα γεγονότα παρουσιάζονται με μία λογική συνέχεια. 

Όπως λέει & η περίληψη, ο Μιχάλης θα βρεθεί μπροστά σε πολλά εμπόδια & σκαμπανεβάσματα στη ζωή του, με κυριότερα την οικονομική του καταστροφή, την ασθένεια της κόρης του & την αλλοπρόσαλλη ζωή -κυρίως την απάτη- της γυναίκας του, Εύας.
Πάντα δίπλα του θα βρίσκεται η Μαρκέλλα, μία ισχυρογνώμων γυναίκα με σωστό προαίσθημα & αίσθηση, άριστη φίλη, σύζυγος & μητέρα, με τον άντρα της Στέφανο, πιο χαμηλών τόνων, χωρίς αυτό όμως να αποτελεί μειονέκτημα.
Επειδή δεν θα ήθελα να κάνω κάποιο spoiler, δεν θα πω άλλα για την ιστορία.

Δεν είναι το βιβλίο, το οποίο δεν θα αφήσεις απ' τα χέρια σου, αλλά είναι σίγουρα ένα απ' αυτά, που θα σου σου γεμίσουν όμορφα & δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο, ενώ συνάμα έχει να προσφέρει πολλά μηνύματα.


Τα πέντε κλειδιά

(Όσοι δεν το έχετε διαβάσει, μην διαβάσετε με ΤΙΠΟΤΑ το spoiler)

Περίληψη
 ΔΕ ΘΑ ΠΑΘΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΝ ΚΑΝΕΙΣ Ο,ΤΙ ΣΟΥ ΛΕΜΕ. ΠΕΝΤΕ ΛΟΥΚΕΤΑ, ΠΕΝΤΕ ΚΛΕΙΔΙΑ. ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣ ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΚΙ ΕΝΑ ΚΛΕΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΛΟΥΚΕΤΟ ΤΟΥ. ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΣΟΥ. ΑΝ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΕ ΘΑ ΤΗ ΔΕΙΣ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΖΩΝΤΑΝΗ, ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΠΕΘΑΜΕΝΗ! ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΟΔΗΓΙΕΣ. 
Από εκείνη την ώρα άρχισε ο εφιάλτης. Η μικρή της κόρη, η Μαργαρίτα της, ήταν στα χέρια απαγωγέων, δεμένη με πέντε αλυσίδες σαν μικρό ζώο. Δεν μπορούσε να ζητήσει βοήθεια από κανέναν, αφού κανείς δεν ήξερε την ύπαρξη του παιδιού. Ούτε καν ο άντρας της, ο παντοδύναμος Ορέστης Δελούζος. Έπρεπε να υπακούσει με όποιο τίμημα…

Η οπτική μου
Το καλύτερο βιβλίο, που έχω διαβάσει τα τελευταία χρόνια! 
Ενώ είναι σχετικά μεγάλο βιβλίο, το τέλειωσα γρήγορα, ενώ το διάβασα άλλες 2 φορές (χρόνος ρεκόρ: 12 ώρες). 
Όταν το τέλειωσα, το μόνο που μπορούσα να πω ήταν: 
τι τέλειο βιβλίο! Πολύ ωραίο βιβλίο! 
Και για να το λέω εγώ αυτό, που γενικά μία ευγλωττία (να το θέσω ευγενικά) την έχω, πάει να πει πολλά.

Έχει πολλές αναδρομές/ flashbacks, που προσδίδουν πολλές πινελιές σασπένς σ' αυτό το "αστυνομικό-αισθηματικό" μυθιστόρημα & δεν σ' αφήνουν να το αφήσεις!
Το μόνο ίσως, που ίσως μπορεί να χαρακτηριστεί ως ψεγάδι, είναι πως σπάνια θα βρεις τέτοια αγάπη (κάπως εμμονική) όπως αυτή που έχει ο Ορέστης για την Κυβέλη.

Η Κυβέλη είναι  η κόρη ενός έντιμου πολιτικού, που όσο πολυτάραχη ζωή δεν είχε μέχρι λίγο μετά την ενηλικίωσή της, τόσο δεν κυριαρχούσε ηρεμία μετέπειτα.
Ερωτεύτηκε τον υπερβολικά ζηλιάρη Ρήγα, ενώ αργότερα παντρεύτηκε τον ισχυρό, βαθύπλουτο & υπερβολικά ερωτευμένο μαζί της, Ορέστη.
Μέχρι εδώ όλα καλά.
Τι γίνεται όμως όταν η Κυβέλη, θα απατάει για ένα χρονικό διάστημα τον Ορέστη με το Ρήγα, με αποτέλεσμα να μείνει έγκυος & να φέρει στη ζωή τη Μαργαρίτα της εν αγνοία του Ρήγα?
Ειδικά όταν, ενώ έχει χωρίσει με το Ρήγα, δεν θέλει να πληγώσει & τον Ορέστη?
Η κατάσταση όμως γίνεται ακόμη πιο πολύπλοκη, όταν απαγάγουν το λουλουδάκι της.
Προσπαθώντας να πάρει πίσω τη μικρή της, θα υπάρξουν πολλά προβλήματα, όπως όχι μόνο η ευαίσθητη & σμπαραλιασμένη ψυχολογική της κατάσταση, αλλά & τα συσσωρευμένα προβλήματα του γάμου της.

Ακολουθεί spoiler.
 (& ξαναλέω: ΜΗΝ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ)

Άλλο ένα ελάττωμα βρήκα, αλλά δεν ξέρω αν εγώ δεν το κατάλαβα καλά, αν αποτελεί όντως λάθος ή αν έγινε με σκοπό να βρεθούμε προ εκπλήξεως, είναι η ηλικία του Λεωνίδα.
Στο βιβλίο αναφέρεται πως ο αδερφός του Ρήγα είναι μεγαλύτερός του & πως ο Ρήγας είναι μεγαλύτερος κατά 8 χρόνια από τη Ρένα, άρα πάνω κάτω τόσο περνάει & την Κυβέλη.
Επίσης, λέει πως η Κυβέλη με το Λεωνίδα έχουν την ίδια ηλικία περίπου.
Πώς γίνεται, λοιπόν, ο Λεωνίδας να είναι ο αδερφός του Ρήγα?

Τέλος spoiler.



Κάτι που θα παρατηρήσετε, επίσης, στο βιβλίο είναι πως το "αυτάκι" (δεν ξέρω πως λέγεται) καλύπτει τις σελίδες.
Αυτό ναι μεν προστατεύει τις σελίδες, από οποιαδήποτε διάβρωση & στην αρχή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως σελιδοδείκτης, αλλά μετά από κάποια φάση είναι άκρως ενοχλητικό.

Και φυσικά μια λεπτομέρεια, που πρέπει να ισχύει γενικά για τα βιβλία των εκδόσεων "Ψυχογιός", είναι πως το χαρτί των σελίδων είναι ελεύθερο από χημικά & προέρχεται από δέντρα, που καλλιεργούνται αποκλειστικά για την παραγωγή χαρτιού.


Εσείς τα έχετε διαβάσει? Ποια είναι η γνώμη σας?

Υ.Γ.1: Δεδομένου ότι είναι λιγουλάκι τσιμπημένα βιβλία (όχι πως δεν το αξίζουν), να ξέρετε πως στο ηλεκτρονικό κατάστημα του Ιανού, έχει αρκετά καλύτερες τιμές.
Υ.Γ.2: Σιγά, που θα σας άφηνα χωρίς τραγούδι!



Adios & καλό βραδάκι! :)

9 σχόλια:

  1. χμμ.... Εγώ έχω διαβάσει το Με λένε Ντάτα και μπορώ να πω πως μου άρεσε αρκετά. Αν και δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα τα flashback , σαν πλοκή μου τράβηξε το ενδιαφέρον τα πέντε κλειδιά. Θα το έχω στο νου μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το διαβάσεις όπως & δήποτε! :)
      Μου φαίνεται το επόμενο θα πρέπει να είναι το "Με λένε Ντάτα"!

      Καλό μεσημεράκι!

      Διαγραφή
  2. Το πρώτο βιβλίο θέλω πολύ να το διαβάσω.. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το διαβάσεις Κλεονικάκι, να το διαβάσεις! :)

      Καλό μεσημεράκι!

      Διαγραφή
  3. Έχω διαβάσει όλα τα βιβλια της Μαντά εκτός απο αυτό και ένα ακόμη! Δεν διάβασα λοιπόν το σποιλερ γιατι θελω να τι διαβάσω!! Να προτείνω να διαβάσεις το σπίτι διπλα στο ποτάμι της μαντά και το all time fave μου βιβλιο ειναι την Δημουλίδου , το σπίτι των σκιών!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει, τελικά δεν πέρασε απαρατήρητο το spoiler! >:O
      Στανταράκι το επόμενο θα είναι αυτό που μου είπες από Μαντά & θα έχω & υπόψιν τη Δημουλίδου!

      Καλό βραδάκι Μαρία! :)

      Διαγραφή
  4. Το "τα 5 κλειδιά" ακούγεται πολύ ενδιαφέρον. Σίγουρα η περίληψη μου κίνησε την περιέργεια. Το 1ο δεν ξέρω αν θα με τραβούσε, αλλά χαίρομαι που βλέπω ότι μια ηρωίδα έχει το όνομά μου! χιχι
    Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου Δέσποινα! <3

    Call me M | Do You Speak Gossip?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σ' ευχαριστώ Μαρκέλλα! :)
      Σου συνιστώ να το διαβάσεις με τα 1000! Είναι εξαιρετικό.
      Το "τελευταίο τσιγάρο" είναι λίγο ιδιαίτερο είναι η αλήθεια.

      Καλό σου βραδάκι!

      Διαγραφή
  5. Γεια σου, είμαι καινούρια blogger... Αν θες ρίξε μια ματιά.... http://stroumfitasmurf.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή